Her geçen gün artan enflasyon oranı vatandaşın elini yakmaya devam ediyor. IPSOS‘un araştırmasına göre; Kasım ayındaki indirim kampanyalarında alışveriş yapanların yüzde 80’i interneti tercih etti. İndirim kampanyalarında en çok temizlik ürünü satın alındı. Gazeteci yazar Ertuğrul Özkök, halkın enflasyonun düşeceğine dair umudu kalmadığının altını çizdi.
Hafta içi her gün Number1 FM ve Number1 Türk FM‘deki ‘Ertuğrul Özkök ile Günün Yorumu’ isimli köşesinden seslenen Özkök, ”Türkiye’de insanların enflasyonun düşeceği konusunda bir umudu ve beklentileri yok. Tam aksine daha da yükseleceğini düşünüyorlar. Böyle bir durumda Türkiye’nin en ucuz ürünlerinin satıldığı mağazalara alışveriş zincirlerine iktidarın bu kadar yüklenmesi sizce mantıklı bir şey mi? ” dedi.
Ertuğrul Özkök sesli köşesinde şu ifadeleri kullandı:
” Dün birbirinden bağımsız gibi görülen iki haber önüme düştü. Bunlardan biri Türkiye’de daha çok gelir düzeyi düşük insanların alışveriş ettiği ucuz ürünlerin ve temel gıda maddeleri ile temizlik ürünlerinin satıldığı bir mağazanın kapısında devlet yazdılar. Aynı saatlerde dünyanın en büyük araştırma kuruluşlarından biri olan İPSOS Türkiye’de indirimli satış haftası yani eskiden Kara Cuma denilen şimdi şans cuması denilen o haftada yapılan alışverişlerle ilgili bir araştırmanın sonuçlarını açıkladı. İnsanlara bu indirimli alışveriş haftasında en çok hangi ürünleri tercih ettiği soru sorulmuş. Yüzde 31’i insanların temizlik ürünleri demiş. Oysa bu tür bu tür haftalarda ne beklersiniz? İnsanların daha yüksek fiyatlı daha lüks sayılabilecek ile ilgili alışveriş bekletip buradan çok indirimli alması mesela ne bileyim güzellik, bakım, cilt bakım ürünleri veya elektronik maddeler, mutfak eşyaları falan. Ama bakın temizlik eşyası yani tuvalet kağıdı yani temizlik deterjan almak için en çok oralara gitmişler. Bunun anlamı şu. Demek ki Türkiye’de insanların enflasyonun düşeceği konusunda bir umudu ve beklentileri yok. Tam aksine daha da yükseleceğini düşünüyorlar. Böyle bir durumda Türkiye’nin en ucuz ürünlerinin satıldığı mağazalara alışveriş zincirlerine iktidarın bu kadar yüklenmesi sizce mantıklı bir şey mi? Yani bunun asıl nedeni enflasyon artık bunu hepimiz bilmemiz gerekir. Çünkü alışveriş mağazaları rekabet üzerine çalışan ve mümkün olduğunca ucuz malzeme satmaya çalışan alışveriş merkezleri, onlarla yüzden bakkallarla rekabet ediyorlar. Şimdi böyle bir durumda o mağazalara yüklenmek. sizce mantıklı bir şey mi? Artık bundan vazgeçmek gerekli ve doğru teşhisi koyma zamanı gelmiştir. Bu ekonomide uygulanan politikaların bir sonucudur. O mağazaların fiyatları değil”
Numberone.com.tr