Avustralya Grand Prix’si: Charles Leclerc, Melbourne’de şampiyon Max Verstappen’in emekli olmasıyla kazandı

Charles Leclerc, Avustralya Grand Prix’sinde baskın bir zafer elde ederek Dünya Şampiyonası’nda komuta pozisyonuna geçti.Avustralya GP podyum sonucu

Ana rakibi Max Verstappen, Red Bull’unda üçte iki mesafede teknik bir arıza ile yarıştan ayrıldığında, Ferrari sürücüsü yarışın tamamen kontrolü altındaydı.

Verstappen, sezonun sadece üç yarışından sonra, Red Bull’un ikisinde bitiremediği Leclerc’in arkasında 46 puan – neredeyse iki net galibiyet – geride kaldı.

Red Bull’dan Sergio Perez, Mercedes sürücüleri George Russell ve Lewis Hamilton ile yaptığı savaşları kazandıktan sonra ikinci oldu.

Dikkat çekici bir şekilde, Mercedes’in sezona hayal kırıklığı yaratan başlangıcı bağlamında, Russell bu erken aşamada sürücüler şampiyonasında ikinci, üreticiler kovalamacasında ise Mercedes ikinci.

Ferrari tam kontrolde

Avustralya GP 2022 başlangıcı

Leclerc’in ışıktan bayrağa galibiyeti, ilk ‘Grand Chelem’ pole, galibiyet ve en hızlı turu sağladı – ve Ferrari, Fernando Alonso’nun 2010’da Singapur’da bu başarıya ulaşmasından bu yana ilk kez

Leclerc’in galibiyeti sezondaki ikinci galibiyetiydi ve şimdiye kadar herhangi bir sürücü tarafından açık ara en etkileyici performanstı.

Red Bull, tıpkı Verstappen’in Suudi Arabistan’daki son yarışında zafere giden yolda yaptığı gibi, Leclerc’e karşı mücadele etme umuduna sahipti, ancak bunlar boşunaydı.

Leclerc, sezonun şimdiye kadarki en büyük farkıyla pole pozisyonunu kazandı.

Takım arkadaşı Carlos Sainz, zayıf bir grid pozisyonundan kötü bir başlangıç ​​yaptıktan sonra Dokuzuncu Virajda sollama hareketi yapmaya çalışırken aracının kontrolünü kaybedince erken bir güvenlik aracına neden oldu. Yarış yeniden başladığında, Leclerc önce Verstappen’den uzaklaştı ve ardından Red Bull sürücüsü lastik sorunlarından muzdarip olmaya başlayınca hızla uzaklaştı.

İkinci bir güvenlik aracı, bu kez Sebastian Vettel’in Aston Martin takımı için zorlu bir hafta sonu geçirdiği kaza sonucu Verstappen’e ikinci bir şans verdi.

Kısa süre önce yeni lastikler için pit stop yapmamış olan Leclerc, yeniden çalıştırmada kısa bir süre yol tutuşu için mücadele etti ve Verstappen ona Birinci Virajda meydan okudu, ancak Ferrari onu geride tuttu ve ardından önemli bir boşluk daha açarak devam etti ve yaklaşık olarak net bir şekilde hareket etti. turda yarım saniye, dünya şampiyonunun başı belaya girmeden önce.

Verstappen, “tuhaf bir sıvı kokusu aldığından” şikayet ettiğinde ve pisti çekmesi söylendiğinde Leclerc yedi saniyeden fazla öndeydi ve bu 11 turda bir fark oluşturdu.

Red Bull için Endişeler

Maksimum Verstappen

Verstappen, 2022’nin başında üç yarışta ikinci kez emekli oldu.

Verstappen’in emekliliği, şampiyonayı korumayı bu yıl yeniden canlanan bir Ferrari’ye karşı olduğundan çok daha zor hale getiren Red Bull’da endişeleri artıracak.

Her iki araç da Bahreyn’de sezonun ilk yarışından son turlarda yakıt sistemi sorunları nedeniyle emekli oldu ve Verstappen’in Leclerc’in arkasından ikinci sırayı almasını engelledi.

Ve şimdi Verstappen bir önemli puan kaybı daha kaybetti. Takım patronu Christian Horner, arızanın “dış yakıt sızıntısı” olabileceğini düşündüğünü ancak emin olmak için aracı incelemeleri gerektiğini söyledi.

“DNF’leri kabul edemeyiz” dedi. “Hız olarak Ferrari’ye çok daha yakın olmayı bekliyorduk ve bugün dokunulmazlardı. Belli ki yapacak işlerimiz var.

“Bu başarısızlığa neyin sebep olduğunu tam olarak anlamamız gerekiyor.”

F1 tarihindeki en uzun sezonda daha gidilecek 20 yarış var ve Red Bull, özellikle Ferrari’yi geride bırakabilirse, bu zemini oluşturabileceklerinden emin olacak. Ancak Leclerc’te zaten zorlu görünen bir rakibe büyük bir yardım eli uzattılar.

Mercedes kurtarma iyi sonuç

Hamilton ve Perez

Hamilton ve Perez, Red Bull netleşmeden önce ilk etaplarda üçüncülük için mücadele etti.

Mercedes, şimdiye kadarki üç yarışta ön sıralardan geriledi ve her birinde kademeli olarak daha yüksek bir sıralama elde etti.

Ancak zorlu bir araba bağlamında iyi yarıştılar.

Hamilton harika bir başlangıç ​​yaptı ve ilk virajda Perez’in önünde üçüncü sıraya sıçradı ve kaçınılmaz olana yenik düşmeden önce Meksikalıyı 10 tur uzak tutmayı başardı.

Yedi kez şampiyon, sezonun ikinci podyumu için parkurdaydı ancak Vettel güvenlik aracıyla şanssızdı.

Hamilton pit stopunu güvenlik aracı devreye girmeden hemen önce yapmıştı, Russell ise pit stop sırasında onu bir adım öne geçirerek pit stoptan faydalandı.

Hamilton, Russell’ı yarışın sonuna doğru kapattı ve takıma haksız yere “beni zor bir duruma soktunuz” diye şikayet etti, ancak Russell sıralama turlarında kazanılan podyumdan sonra ilk yarış podyumunu aldığında Mercedes bu sıralamada yarışı bitirdi. geçen yıl belçika’da hiç yapılmayan yarış.

Mercedes’in şimdi odak noktası, F1’in yeni döneminin başlangıcında onları bir saniye geride bırakan araçlarıyla ilgili sorunlara bir çözüm bulmak olacak.

Geri kalanı nasıl geçti?

alex albon

Akıllı bir strateji Alex Albon ve Williams takımına sezonun ilk puanlarını getirdi

McLaren sürücüleri Lando Norris ve Daniel Ricciardo, sezonun en güçlü grid konumlarını, Alpine’den Esteban Ocon, Alfa Romeo’dan Valtteri Bottas ve Alpha Tauri’den Pierre Gasly’nin önünde beşinci ve altıncı sıraya getirdiler.

20. başlayan ve sonuncu olan Alex Albon, ikinci bir lastik seti için zorunlu pit stopunu yapmadan önce takım onu ​​son tura koştuktan sonra Williams için son puanı kaydetti.

Fernando Alonso şanssız olmaya devam etti. Bir yağ keçesi arızalanıp onu çarpmaya zorlamadan önce, sıralama turlarında ön iki sıradaki bir yer için çekişme içinde bakmıştı.

Bu onu gridde 10. sıraya koydu. Sert lastikle başladı ancak güvenlik aracıyla şanssızdı, devreye girmeden kısa bir süre önce pit girişini geçti.

Dışarıda kalmak ve daha sonra durmak zorunda kaldı ve tersine çevrilmiş stratejisinde lastik sorunlarıyla karşılaştığında toparlanamadı ve üçüncü bir set için tekrar durmak zorunda kaldı.

Günün pilotu: Charles Leclerc

Charles Leclerc

Başka kim? Leclerc, podyum röportajcısı Mark Webber’in dediği gibi “başka bir seviyede” idi. O her zaman potansiyel bir şampiyon olarak göründü ve henüz ilk günlerde ve Ferrari’nin kanıtlayacak çok şeyi olmasına rağmen, şu anda fazlasıyla öyle.

Sıradaki ne?

F1’in iki hafta sonra Avrupa’ya dönüşü, takvimdeki Ferrari fabrikasına en yakın parkur olan Imola’daki Emilia Romagna Grand Prix’sinde olacak. Leclerc bu hafta sonu yarışın kendilerine Avustralya’dan daha iyi uymasını beklediğini söyleyerek başladı. Ev sahibi galibiyetiyle tifosi’yi mest edebilir mi?

 

 

Numberone.com.tr

Haber

İlginizi Çekebilir