Corona virüsün en çok etki ettiği alanlardan biri hiç şüphesiz video konferans uygulamaları; bu uygulamaların öne çıkanı ise Zoom oldu. Zoom, salgın döneminde hem kullanıcı sayısını artırdı hem de şirketin gelirleri 328,2 milyon dolara ulaştı. Şirket bu dönemde yüzde 169’luk bir büyüme gösterdi. Şirketin, bir önceki çeyreğe göre ise yüzde 78 oranında büyüme gösterdi.
Zoom’un bu rakamları, 2021’nin ilk çeyreği için de önemli ipuçları sunuyor. Zira şirketin net geliri, bir önceki çeyrekte 0,2 milyon dolardan son üç ayında 27,0 milyon dolara yükseldi. Şirketin geçen yılın aynı döneminde ise 122 milyon dolar gelir elde etmişti. Zoom, birkaç ay önce açıkladığı öngörülerinde ise aynı çeyrek için 200 milyon dolarlık gelir beklentisi içinde olduğunu belirtmişti. Rakamlar şimdi bunun çok daha üstüne çıkıldığını söylüyor.
Her ne kadar şirketin gelirlerinde bir artış yaşanmış olsa da Zoom için tüm haberlerin iyi olmadığını söyleyebiliriz. Zira şirketin brüt karı, bir önceki yıla göre çeyrekte keskin bir düşüş gösterdi. 2020 yılının ilk çeyreğinde Zoom, yüzde 80 civarında brüt kar marjı bildirdi. En son çeyrekte bu rakam yaklaşık yüzde 68’e düştü. Kısacası şirket, birçok ücretsiz kullanıcıyı ödeme yapan müşterilere dönüştürmeyi başardı, ancak yine de son aylarda patlamış olan bir ürünün ücretsiz kullanım maliyetlerini taşımak zorunda kaldı.