Trendyol, e-ihracatta büyük bir atılım yaparak 2030 yılına kadar 8 milyar dolarlık ihracat hacmine ulaşmayı ve 55 milyon aktif kullanıcıya erişmeyi hedefliyor. Son bir yılda teknoloji, lojistik ve pazarlama alanlarında 1 milyar doları aşkın yatırım yapan şirket, Doğu Avrupa pazarında büyümeye odaklandı.
Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, 250 binden fazla satıcının tamamını ihracatçı yapmak için çalıştıklarını ve Türk üreticileri ‘Made in Türkiye’ etiketli ürünlerle küresel pazarlara taşıdıklarını belirtti. Şirket ayrıca Türkiye’de geliştirdiği yerli yapay zekâ dil modeli sayesinde, dil bariyerini ortadan kaldırarak üreticilerin daha kolay ihracat yapmasına olanak sağlıyor. İstanbul Havalimanı’nda inşaatı süren yeni e-lojistik üssü de bu büyüme planının önemli adımlarından biri olarak öne çıkıyor.