Dünya Sağlık Örgütü’nün finanse ettiği Beslenmeye Erişim Girişimi’nin son raporu, çok uluslu gıda devlerinin yoksul bölgelere sattığı ürünlerin daha sağlıksız olduğunu ortaya koydu.
Access to Nutrition Initiative raporunda, düşük gelirli ülkelerde satılan işlenmiş gıdaların ortalama 1.8, yüksek gelirli ülkelerde ise 2.3 yıldız aldığı belirtildi. Bu, yoksul ülkelerdeki gıdaların daha fazla şeker, tuz, yağ ve katkı maddesi içerdiği anlamına geliyor.
Nestlé, “Bu ülkelerdeki besin eksikliğini gidermek için ürünleri güçlendiriyoruz” açıklamasını yaparken, PepsiCo ise yorum yapmayı reddetti. Ayrıca, aynı isim ve paketle satılan ürünlerin formülleri de ülkelerin gelir durumuna göre değişkenlik gösteriyor.