Ford Motor, elektrifikasyon stratejisini yeniden gözden geçirerek, elektrikli araçlara yönelik harcamalarını azaltma kararı aldı. Şirket, bu kapsamda yıllık sermaye harcamalarının yaklaşık yüzde 40’ını oluşturan elektrikli araç yatırımlarını yüzde 30’a düşüreceğini açıkladı.
Ford tarafından alınan bu karar, azalan tüketici talebine, tedarik zinciri zorluklarına ve Çinli otomobil üreticileriyle artan rekabete rağmen iklim değişikliğiyle mücadelede çok önemli bir teknoloji olan elektrikli araç satışlarını artırmaya çalışan ABD’li otomobil üreticilerinin karşılaştığı zorlukların altını çiziyor.
Zaten ertelenmiş olan tamamen elektrikli üç sıralı SUV planlarını iptal etmenin yanı sıra Ford, yeni nesil elektrikli pikapı da erteleyecek ve EV’lere yönelik harcamaları yıllık sermaye harcamalarının yaklaşık olarak yüzde 40’ından yüzde 30’una düşürecek.