Elon Musk, yeni roket sistemini birkaç ay içinde piyasaya sürebileceğinden umutlu.
ABD’li girişimci, Starship adını verdiği geminin önünde dururken yaptığı sunumda, aracın teknik olarak hazır olmaya yakın olduğunu söyledi.
Artık çok şey Federal Havacılık İdaresi’ne bağlı. Bu lisans veren makamdır ve çevresel değerlendirme tamamlanana kadar uçuş izni vermeyecek.
SpaceX şirketinin Teksas, Boca Chica’daki Ar-Ge tesisinde izleyicilere, “Düzenleyici onayın ve donanımın aynı anda hazır olmasını takip ediyoruz” dedi.
Bay Musk, FAA süreci daha fazla araştırma talep ederse, uçuş operasyonlarının Florida’daki Kennedy Uzay Merkezi’ne kaydırılması nedeniyle, Starship için başka bir fırlatma rampasının yapım aşamasında olduğu için aylarca gecikmeye yol açacağını söyledi.
Perşembe günkü sunum, Bay Musk’ın Starship’in gelişiminin iki yıl içinde kaydettiği ilk resmi güncellemeydi.
Ve aradan geçen sürede Boca Chica’daki aktivite seviyesi yoğun olsa da, Musk kamu için önemli bir açıklama yapmadı.
Roket motoru tasarımıyla ilgili niş mühendislik ayrıntılarını tartıştı ve Mars’a mürettebatlı bir Starship misyonunu öngören parlak yeni bir animasyon vardı, ancak SpaceX CEO’su ortaya çıkan iş fırsatlarından bahsetmekten çekiniyordu. yeni fırlatma sistemi.
“İnsanların oldukça heyecanlanacağını düşündüğüm gelecekte bazı duyurular olacak” dedi. “Starship’i kullanmak isteyecek birçok ek müşteri var [ancak] onların gök gürültüsünü çalmak istemiyorum; onlar kendi duyurularını yapacaklar.”
120m (394ft) yükseklikte, yeni SpaceX roket sistemi şimdiye kadar tasarlanmış en büyüğüdür.
Apollo Saturn V roketlerindeki ana motorlar, ateşlendiğinde yaklaşık 35 meganewton (yaklaşık 8 milyon pound güç) sağladı. Super Heavy olarak adlandırılan Starship’in ilk aşaması yaklaşık 75 meganewtona ulaşmalıdır.
Musk, Starship sisteminin bir kez tamamen geliştirildiğinde, insanları Ay ve Mars’a götürme kapasitesinden daha fazlasını yapacağını ve ABD uzay ajansının (Nasa), astronotları ay yüzeyine yerleştirmek için bir Starship versiyonu sağlamak için SpaceX ile zaten sözleşme yaptığını söyledi. bu on yıldan sonra.
“Bunu bir kez yaptığımızda, yörüngeye erişimde son derece derin bir atılım” dedi.
“Uçaklar ilk çıktığında oyuncak olarak görülüyorlardı. Wright Kardeşler ilk havalandığında çoğu insan sadece ata biniyordu; dünyanın her köşesine on binlerce uçağın uçacağını hayal bile edemezlerdi. Dolayısıyla, bu gerçekten çok derin bir durum olabilir ve bu noktada tüm kullanım durumlarını gerçekten hayal bile edemiyoruz.”