Gülşen’in kıyafeti olay oldu

Tartışmanın fitilini, İzzet Yıldızhan’ın, “Burası Türkiye. Sahne adabı denilen bir gerçek var. Külotla da sahneye çıkmasınlar” eleştirisi ateşledi. Yıldızhan isim vermedi ama hepimiz sahne şovlarında mayo kostüm tercih eden Hadise, Hande Yener ve Gülşen’i kastettiğini anladık. Bu üçlüden Yıldızhan’a sözlü cevap veren olmadı ama Gülşen’in Cahide sahnesinde giydiği transparan, cesur kıyafeti cevap niteliğindeydi! Gelin görün ki bu sefer de ‘Abartmış!’ yorumları yapılmaya başlandı. Ben de yıllarını sahnelere veren isimlere sordum: Gülşen abarttı mı? Sahne adabı diye bir şey var mı?

DÜNYAYA ENTEGREYİZ

İlk söz eğlence dünyasının canlı tanığı, ‘Gazinocular Kralı’nın oğlu Sacit Aslan’ın. ‘Sahne adabı nedir?’ diye soruyorum. Yanıtı şöyle: “Gazinoların olduğu dönemde de dekolte vardı. Bu kadar abartı değildi ama vardı. Çok net söyleyeyim ki beni de zaman zaman rahatsız eden, bir gazinoya, alkollü ortama uymayan dekolte kıyafetler olurdu. O tarihlerde bu durum kadınların gazinodan ayağının çekilmesine neden oldu. Şimdi buraya kocaman bir ‘ama’ koyalım. Bu dediklerim 35-40 sene önceydi. O zaman ile bu zaman bir mi? ‘Burası Türkiye’ diyor bazı arkadaşlar. Bu bağnaz bir söylem. Burası Türkiye’dir doğru. Ama bu Türkiye, dünyaya entegre olmuş bir memlekettir. Madonna, Beyonce gibi ünlüler sahneye bundan bile açık kostüm ile çıkıyor. Eğer sen gündelik yaşamında, Batı’nın iyi-kötü tüm kavram ve alışkanlıklarını alıp uyguluyorsan ve de dünyaya entegre bir ülkede yaşadığını söylüyorsan o zaman bu popçuların sahnede giydiği ‘kostüm’ mü sorun? 3-5 kişi yadırgamış olabilir ama bin kişi alkışlıyor ki bu insanların konserleri hınca hınç dolu. Dolayısıyla boş yere konuşmaya gerek yok.

Gülşenin kıyafeti olay oldu

BU KADAR DA OLMAZ

SEREN Serengil: Gülşen’i yakın bir zamana kadar destekliyordum, herkes istediği gibi giyinebilir. Ama bu son kıyafet… Gerçekten de don ve sutyen ile çıktı karşımıza. Çıktığı yer, evet bir gece kulübü ama yemekli bir yer. İnsanlar karı-koca gelmişler. Seyirciye doğru eğilip kalçasını sallaması falan… Bence durum amacını aştı. Seksapellik ve dekolteye tamam ama bu fazla. Striptiz kulüplerindeki kadınlar gibi… Bu kadar da olmaz.

‘BEACH PARTİ’DE OLSA GİYİLİR

Demet Akalın: Ben Gülşen olsam inan tırnağımın ucunu göstermem. Çünkü inanılmaz yetenekli ve başarılı bir kadın. Ki makyajsız bile çok güzel. Ayrı bir havası var. Biri kalkmış, ‘Sahnede onu giyme’ demiş. E, yani! Ben hayatta aldırmazdım, kim ne demiş. Tırnağımın ucunu göstermem inat uğruna. Sahneye çıktığın yer ‘beach party’ olsa o zaman giyilir, hepimiz giyiyoruz mayo.

Gülşenin kıyafeti olay oldu

DÜNYA STARI DEĞİLİZ

Işın Karaca: Türkiye’de yaşıyoruz, Türkiye’de sanat yapıyoruz. Her şeyin dozunu çok net bilmek gerekiyor hayatta. Yanındaki 3-5 marjinal insanın lafıyla, ‘Haydi bunu magazine taşıyalım’ demek ile olmaz bazı şeyler. Gülşen çok yetenekli bir sanatçı. Bunlara ihtiyacı mı var? Ben 10 yaşındaki kızıma bu görüntüleri seyrettirebilir miyim? Belki de inat yaptı tabii, orasını bilemem ama ben bunu yapmam. Biz dünyadaki starlar gibi değiliz! ‘Ama Beyonce yapıyor!’ Doğru, yapıyor ama orada bir şov var. Bu kadarı fazla.”

İSTEYEN İSTEDİĞİNİ GİYER

Ve ünlü yapımcı Erol Köse. Gülşen ile bir dönem sevgili olduğu için, yanlış anlaşılmamak adına, büyük bir özen ile seçiyor kelimelerini. Gülşen’in İzzet Yıldızhan ve onun zihniyetindekilere inat bu kostümü giydiğini söylüyor, şöyle devam ediyor: “Sahnede bir ‘abartma’ durumu var. Kendisine söylenenleri ‘mobbing’ olarak gördüğü için, tepkisel bir tutum içinde. Bu da onun manifestosuKaldı ki isteyen de istediğini giyer. Çıkılan yer halk konseri değil! Çıkılan yer gece kulübü. ‘Aile gidiyor’ diyorlar. Ne münasebet! Çocukları ile mi gitmişler? Orası Cahide, Türkiye’nin dünyaca ünlü gece kulübü, şov merkezi. Sanatçı kendine bunu uygun görmüş, giymiş. ‘Niye böyle dans etti?’ diyenler var. Orada kocaman bir sahne var, kamera ile kadının kalçasına ‘zoom’ yaparsan öyle görünür. Biz, 17 yıl önce çok daha açık bir kostüm ile klip çektik. Bunlar şov dünyasında olan şeyler. Rihanna’ya, Madonna’ya baksınlar. ‘Ama burası Türkiye!’ Evet, Türkiye. İsteyen açık giyer, isteyen kapalı. Beğenmeyen de mekânı terk eder. Tüm seçenekler mevcut. Türkiye’de her alanda karşılaştığımız kutuplaşmanın bir başka tezahürü bu yaşanan. Eskiden sağ-sol çatışırdı. Şimdi de bu var” diyor.

AHLAK BEKÇİLİĞİ YAPILMASI YANLIŞ

Defne Samyeli: “Ben insanların sahnede, sokakta, günlük hayatlarında ya da herhangi bir yerde ne giydiklerine dair birilerinin ahlak bekçiliği yapmasını son derece yanlış buluyorum. Herkes ne istiyorsa onu giyer. Ayrıca ben ‘Külotla sahneye çıkıyor’ diye algılanan bazı isimleri çok başarılı buluyorum ve yakıştığını düşünüyorum. Bana hiç garip gelmiyor. Dünya’nın her yerinde şov denen bir şey var. Başkalarının üzerinden, başkalarının kılığı, kıyafeti, sahne performansı üzerinden birinin kendini yorum ve yargı mercii olarak görmesini garipsiyorum.”

SAHNE SIRA DIŞI BİR İŞTİR

Nilgün Belgün: Türkiye demokrasi ile idare edilen modern bir ülkedir. Tüm modern ülkelerde sahne şovlarında bu tarz kıyafetler giyilir. Adı üzerinde, ‘Şov!’ Sahnenin gerekliliğidir biraz frapan durmak, ilgi çekmek. Tüm dünya starları aynı şekilde giyiniyor. Bana ‘don’ gibi gelmedi giydiği. Alelade bir don giymedi herhalde, tasarımcısına yaptırmıştır. Gülşen’in müthiş bir fiziği var, yakıştırmış, giymiş. Artık bunları konuşmamamız lazım. Sokakta giyer, bak o olmaz tabii. Ama ben de rol icabı yırtmaçlı, dekolteli elbiseler giyiyorum. Yeter ki basit, banal durmasın. Kaliteli dursun. Sahne, sıra dışı bir iştir.

 

Numberone.com.tr

Haber

İlginizi Çekebilir

https://gdetr.hit.gemius.pl/lshitredir/id=nFDgxIg39z04pJ3BaDqC1pRMPxLudruTz4I1XNvJb9v.E7/fastid=dygtetbdsrvesacqjgexzeyxexmi/stparam=wggqnkksqw/nc=0/gdpr=0/gdpr_consent=/url=https://www.casper.com.tr/?utm_medium=Radio&utm_source=Number-One-Sundu&utm_cam=Radio