Gazeteci Ertuğrul Özkök TOGG’un direksiyonuna oturdu, dikkatini çeken özelliğini açıkladı

Gazeteci Ertuğrul Özkök, Türkiye’nin yerli otomobili TOGG’un direksiyon koltuğuna oturan ilk gazeteci oldu, otomobili yerinde inceledi. “Sürücü koltuğuna oturduğumda ilk dikkatimi çeken şey, baştan sona uzanan dijital bir ekran oldu” diyen Özkök, arabanın altının boydan boya batarya ile kaplı olduğunu söyledi. Özkök’ün asıl dikkatini çeken ise aracın tanıtım yeri oldu ve o soruyu Otomobili üreten şirketin CEO’su Mehmet Gürcan Karakaş’a sordu: Neden kumarhaneler şehri?
Gazeteci Ertuğrul Özkök TOGG’un direksiyonuna oturdu, dikkatini çeken özelliğini açıkladı. Türkiye’nin yerli otomobili TOGG’un tanıtılacağı mekan Ertuğrul Özkök’ü şoke etti
Gazeteci Ertuğrul Özkök, Türkiye’nin yerli otomobili TOGG’un direksiyon koltuğuna oturan ilk gazeteci oldu, otomobili yerinde inceledi. “Sürücü koltuğuna oturduğumda ilk dikkatimi çeken şey, baştan sona uzanan dijital bir ekran oldu” diyen Özkök, arabanın altının boydan boya batarya ile kaplı olduğunu söyledi. Özkök’ün asıl dikkatini çeken ise aracın tanıtım yeri oldu ve o soruyu Otomobili üreten şirketin CEO’su Mehmet Gürcan Karakaş’a sordu: Neden kumarhaneler şehri?
İLK MİLLİ ARABAMIZ DÜNYA ÖNÜNE NEDEN KUMARHANELER  ŞEHRİNDE ÇIKACAK?
Gemlik’te, Osmangazi Köprüsüne bakan sahilde “Bilişim Vadisi User Lab” denilen bir yer var.
İşte orada dün akşam tarihi bir olay yaşandı.
İlk millli arabamız TOGG’un son ve dünyanın önün çıkacak hali sekiz kişilik bir gazeteci grubuna tanıtıldı.
Bu vesileyle arabayı üreten şirketin kurucusu “Türkiye Otomobil Giriş Grubunun”  ortağı olan dev holdinglerin bizzat yönetim kurulu üyeleri de tanıtıma katıldı.
BEŞ DEV KURUCU AYNI MASADAYDI
Bu kişiler, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rıfat Hisarcıklıoğlu, Anadolu Endüstri Holding Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu, Tosyalı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Fuat Tosyalı ve TURKCELL CEO’su Osman Yılmaz.
Yani bütün ortaklar en üst seviyede patronları ile oradaydı.
Davetli gazetecilerden biri de bendim.
Size ilk milli arabamız ile ilgili ilginç bilgileri aktaracağım ama, önce en dikkatimi çeken noktadan başlayayım.
CEO’NUN SÖZLERİNİN ARASINA SIKIŞAN KÜÇÜK BİR CÜMLE
Otomobili üreten şirketin CEO’su Mehmet Gürcan Karakaş sunum yaparken cümlelerinin arasına küçücük bir cümle sıkıştırdı.
Türkiye’nin ilk milli arabası dünyanın önüne nerede çıkacak?
Karakaş “Arabanın dünya premierini CES’de (Las Vegas’da) yapacağız” dedi.
Doğrusu şaşırdım.
Detroit ve Cenevre gibi dünyanın en prestijli otomobil fuarları varken niye dünyada “Kumarhaneler Şehri” oyarak bilinen bir mekan seçilmişti?
LAS VEGAS CES FUARINA KATILACAK ÜRÜN KATEGORİLERİNDE OTOMOBİL YOK
Sunum bitip, arabanın yanına giderken Mehmet Gürcan Karakaş’a bunu sordum.
Çünkü Las Vegas’daki CES’in internet sitesine girerseniz, fuara katılacak olan ürünlerin kategorileri tek tek yazılmış.
Ürün kategorileri arasında araba yok.
3D printing’den, Blockchain’e, dijital sağlıktan dronlara, Fintech’den, elektronik eğlenceye, robotlardan cep telefonlarına kadar hen şey var ama ayrı bir “Otomobil” maddesi yok.
Daha doğrusu araba il ilgili tek kategori “Araba radyoları ve eğlence sistemleri”
ÇÜNKÜ BİZ OYUNUN KURALLARINI DEĞİŞTİREN BİR ÜRÜN ÇIKARDIK
Öyleyse niye böyle bir fuar seçildi?
CEO Karakaş şöyle açıkladı.
“Ertuğrul Bey Las Vegas’daki fuarın adı ‘Consumer Eletronic Show’. Tüketici elektronik fuarı…Bizim ürettiğimiz TOGG klasik bir araba değil. Yani şanzıman ve motordan oluşan bir taşıma aracı yapmadık biz. Biz oyunun kurallarını dğiştiren bir teknoloji ürünü yaptık. Bu araç araba yapma mantığı ile klasik otomobil üreticileri tarafından tasarlanıp, yapılmadı. Elektronik mühendislerinin, yazılımcıların çok daha ağırlıkta olduğu yeni nesil bir ürün bu. Bir tür robot. O nedenle bu iddialı ürünümüzü önce klasik araba fuarında değil., bir teknoloji fuarında dünya ile tanıştırmaya karar verdik.”
TOGG ŞU GÜN LAS VEGAS YOLUNDA VE 27 ŞUBATTA TANITILACAK
Dinlediğim an çok etkilendim. Karataş, yıllarca Bosch gibi bir dünya markasında çok üst düzey yöneticilik yapmış bir vizyoner. O vizyonu böyle bir alana aktarması itiraf edeyim etkiledi beni.
CES 27-Şubat 4 Mart arasında Las Vgas’da yapılacak. Karataş’ın söyldiğine göre; İlk milli arabamız şu sıra Las Vegas için yola çıktı bile…”
ARABANIN SON HALİNE BİNEN İLK KİŞİ OLARAK GÖZLEMLERİM
Şimdi size milli aracamızın Las Vegas’da sergilenecek son halini anlatayım.
Çünkü dün gece davetliler arasında arabaya ilk binen kişi ben oldum. Binerken de “Hayırlı olsun” dedim. Çünkü gerçekten insana gurur ve umut veren bir teknoloji ürünü bu.
TESLA’DAN DAHA “YAKIŞIKLI” BİR ARABA
Arabanın tasarımında iki efsane markanın katkısı var. Baş tasarımcı, Mercedes’in efsane çizimcisi Murat Günak. İlk tasarımda ise İtalyan Pirinfarina’dan destek alındı. Ama bugünkü son halinde Murat Günak’ın çizgisi belirleyici oldu.
Ben tasarımı çok beğendim. Modern ve tabiri caizse “Çok yakışıklı”, “Çok güzel”  bir araç olmuş. Elektrikli araba sektöründe örneğin TESLA’ya göre çok çok daha estetik bir araba.
NIETZSCHE’NİN DİONİSİOS VE APPOLLON RUHLARINI BİRLEŞTİREN BİR TASARIM
Şirketin CEO’u Karakaş aracın kenarına elini koyarak boylu boyuna okşar gibi ilerlerken çok ilginç bir tarif yaptı:
“Bu aracın çizgileri Doğu’nun duygusallığı il Batı’nın rasyonelliğini, akılcılığını bireştiren bir çizgi.”
Tabi bu tarif aklıma Nietzche’nin Atdeniz toplumları ile Kuzey Avrupa toplumlarını ayıran şu tarifini  getirdi: Akdeniz toplumları “Dionisos ruhuna sahiptir. Yani duygusaldır. Kuzey toplumları ise Apollon ruhunu yansıtır. Yani akılcıdır.”
BAŞTAN SONA BİR DİJİTAL PANEL
Sürücü koltuğuna oturduğumda ilk dikkatimi çeken şey, baştan sona uzanan dijital bir ekran oldu. İlk defa bu kadar geniş bir dijital ekran gördüm bir arabada. Aracın bütün kontrol sistemleri bu panel üzerinde.
Şöyle bir çok ilginç detay var. Mesela  Devlet Meteoroloji Müdürlüğü’yle bir anlaşma yapılmış. Araç gelen meteorolji verilerine göre kendi hazırlığını yapacak.
Üstteki boydan boya dijital panelin altında ikinci bir panel daha var. O da eğlence paneli.
Direksiyona oturduğunuz zaman tam anlamıyla dijital bir kontrol merkezinde  hissediyorsunuz.
ARABANIN ALTI BOYDAN BOYA BATARYA İLE KAPLI
Bize bir de arabanın sadece şasisi ve tekerleklerinden oluşan kısmı gösterildi.
Boydan boya batarya.
Bu batarya da Türkiye’de kurulacak. Bunun için dünyaca ünlü Farasis grubu il anlaşma yapılmış. İlk araç ta bu markanın ürettiği batarya ile çıkacak.
ŞİRKETLER NE KADAR YATIRIM YAPIYOR?
Kurucu durumda bulunan şirketlerin yapacağı yatırım 3.5 milyar Euro’yu bulacak. Her şirket yatırıma eşit sermaye ile katılacak.
Kredilerin bir kısmı dışardan bir kısmı ise kamu fonlarından sağlanacak.
Şirketin sermayesi 2 milyar 760 milyon TL’ye yükseltilmiş.
ORTAKLAR 15 YIL BİR  KURUŞ ALMAYACAK
Tanıtım sırasında kurucu ortaklardan Tuncay Özilhan ilginç bir şey söyledi: “Biz bu yatırımdan bir kuruş para beklemiyoruz. Önemli olan milli bir araba markamızın olmasıdır.”
Öteki ortaklar da buna katıldı.
Tabii ben itiraz ettim: “Kar etmeyen şirket batar” dedim.
Şöyle olacakmış. Dört kurucu şirket 15 yıl boyunca gelirden tek kuruş almayacakmış. Gelen bütün para şirktin büyümesi için yatırıma gidccekmiş.”
Özilhan “Önemli olan şirketin kendi gelirleriyle ayakta durması ve büyümesidir.”
İlk milli arabamız 27 Şubat günü Las Vegas’da dünyanın önüne çıkıyor.
Yolu açık olsun.

 

Numberone.com.tr

Haber

İlginizi Çekebilir

https://gdetr.hit.gemius.pl/lshitredir/id=nFDgxIg39z04pJ3BaDqC1pRMPxLudruTz4I1XNvJb9v.E7/fastid=dygtetbdsrvesacqjgexzeyxexmi/stparam=wggqnkksqw/nc=0/gdpr=0/gdpr_consent=/url=https://www.casper.com.tr/?utm_medium=Radio&utm_source=Number-One-Sundu&utm_cam=Radio