HomeSos Türk Usulu Elektrikli Araba Yapımı Aracın fiziksel boyutları oldukça küçük olduğu için çokda hafif , buda elektrikle çalışan bir araç için daha uzun menzil demek. Share FacebookTwitterWhatsApp e-Bis vs. BMW i8 hybrid …Yorumsuz… e-Bis in şarj prizinide yerine taktım ve artık tamamen yeşil enerjiden ve bedava akülerimizi doldurabiliriz. 24 km. yi sıfır sorunla tamamladı , bataryanın %65 i duruyor, maksimum 70 km hıza çıkdım daha hızlanabilir ama dördüde kampana olan güçlendiciside olmayan bu frenlere güvenemem. Eve birkaç km kaldı , bende de stres azaldı, Aynı işlemi 10 km de bir yaptım artık Çayyolundayız… Ve İvedik O.S.B. den eve 24 km. lik yolculuk başlar , benzincide benzin! almaya durmadım sadece birkaç bileşenin sıcaklığını ve bazı civataların sıkılığını kontrol ettim. Fırında boyanmadan önce astar boyalı… Artık güzelleşme zamanı, ayrılabilirsem minikden boya kaportaya göndereceğim. 72 Volt 10 A switch mode şarj cihazını bağladım şimdilik güzel çalışıyor dışardanda şarj durumu görülebiliyor. Araç standart bir uzatma kablosu ile şarj edilecek. Geçici kontrol kutusunu biraz geliştirdim, artık akü voltajını ve kalan kapasiteyi görebileceğim Tüm bağlantılar teorik olarak tamam ilk deneme videosu yorumlarda… Motoru tekrar monte ettim. 2 anahtarlı geçici bir kutu yaptım daha sonra bu anahtarlar yapacağım kontrol panelinde olacak , bir tanesi kontaktörü aktif hale getiriyor diğeri kontrolun e-lock ını kaldırıyor her ikisini açmadan çalışmıyor. Ters dönme sorunu çözüldü , son bağlantılar son lehimler… Aracın gaz pedalını söküp yerine potansiyometre pedalı taktım kablosunuda lehimle ekleyip uzattım artık arkadaki motor kontrole gelen bütün kablolar tamam. Yarın veya ilk fırsat bulduğumda test sürüşü için hazır gibi… Kablo kesiti 6 mm2 çıkmasına rağmen 16 mm2 kesitli kablo kullandım genede gözüme ince geliyor. Ara bağlantılar yapıldı , 72 Volt hazır… Aküler yerlerine konuldu , daha sonra üstlerini bir pleksi fanus ile kapatmayı ve fan ile havalandırmayı düşünüyorum Arka koltuğun olduğu yere vidaladım. Ağır aküler nedeniyle zaman içinde meydana gelebilecek çökmeleri önlemek için çeşitli boylardaki tahtalarla destekli 15 mm. OSB den aldığım ölçülere göre bir platform yaptım. Bu sorunu çözmek için biraz marangozluk gerekti. Arka koltuğu sökünce aküleri koymak için pekde düzgün olmayan bir zemin çıkdı. Şanzımanı tutan bağlı olduğu benzin motoruydu , onu çıkarınca boşta kaldı aşağı düştü vitesler geçmiyor , bu sorunu halletmek için bir ray profil kullandım Bir kapaklı priz bir fiş ve biraz epoksi ile kendim yaptım…72 V 10 A şarj cihazıda gümrüğe takıldı ama evrakları yolladım bugün yarın gelir. Sökülen benzin deposunun doldurma kapağı yerine şarj prizi…Yalnız kapaklı fiş piyasada bulunmuyor kapaklı olanlar hep dişi yani priz… Araca takmayı düşündüğüm göstergelerden biri. Hepsini çok düşük fiyatlara ebay den aldım… Daha önce motoru ve kontrol ünitesini test edip ön ayarlarını yapmışdım.. Nihayet geçicide olsa motoru araca taktım bundan sonrası mekanikden çok elektrik, elektronik… Motoru 6 cm. geriye alınca şanzıman ile bağlantı plakası arası 2 cm. ye düştü buda bağlantı civatalarının oluşacak torka dayanmasını çok kolaylaştıracak. Parça oldukça büyük, ağır olmaması için aluminyumdan işlettim Spacer ı çizdim Delikler tutuyor.. Birkaç ölçü aldıkdan sonra geri sökeceğim, montaj plakasını şanzımana iyice yaklaştırmak için motoru geriye alacak bir parça çizmem ve yaptırmam gerekiyor… Baskı ve balatada bağlandı ve montaj tamam… Volan nihayet motorla buluştu… Rulmanlı ara parça… Kamalı motor bağlantı parçası. Parçaların birbirine uyduğuna bakmak ve bazı ölçüler almak için geçici montaj… Bitmiş imalat. Elektrik motoru bağlantı parçası çizimi Torna ve frezede işlettim. Volan bağlantı parçasını çizdim. Parçayı CNC Lazer de kestirdim. Aldığım ölçüler ve çıkardığım şablona göre bağlantı parçasını çizdim. Araç üstünde yaptığım her işlemi detayları ile yazmama imkan yok ama merak edenlere bir fikir vermesi için önemli işlemleri resimleri ile açıklamaya çalışıyorum. Şanzıman bağlantısı için kartondan şablon çıkardım Gerekli parçaları yapabilmek için bazı ölçüler almak ve biraz kafa yormak gerekti Baskı, balata ve volan… Motorun üstünden debriyaj baskı ve balatası ile volanı sökeceğim, bunları çizip yaptıracağım adaptör parçaları ile elektrik motoruna bağlayacağım. 126 Bis motoru… Motoru yerinden çıkarmadan önce benzin, su ve elektrik bağlantılarınıda söktüm, sanki hepsi geri takılacakmış gibi kırmadan bozmadan kesmeden çalıştığım için söküm biraz uzun sürdü. Şimdilik şanzıman ve debriyajı kullanacağım, sürüş testlerinden sonra bazı değişikler yapabilirim nede olsa bu araç benim için bir test platformu. — Ostim Ankara’da. Motoru şanzımana bağlayan M8 vidaları söküp marş motorunuda ayırdıkdan sonra motorun tek bağlantısı arka kaporta parçasına, ben o parçayı yerinden söküp motorla birlikde çıkarmayı daha uygun buldum. Önce ön tarafdan aracın aküsünü söktüm daha sonra soğutma ve kalorifer sistemini daha sonra ise motor ve benzin deposunu, arka koltuklarıda söktüm aküler için oraya uygun bir yer yapacağım. Bu araçların sulu ve susuz tipleri var , benimki su soğutmalı yani motorla beraber radyatör fan vs. de sökmem gerekiyor 126 Bis çok basit bir araç dönüşüm sırasında ne direksiyon sistemine nede hidrolik fren sistemine elektrikli pompa takmak gerekmiyor buda işimi oldukça kolaylaştıracak. Aracın fiziksel boyutları oldukça küçük olduğu için çokda hafif , buda elektrikle çalışan bir araç için daha uzun menzil demek. Benzinli aracı elektrikli arabaya çeviren Murat Orhon, yaptığı işlemleri Facebook sayfasında böyle anlattı. “%100 elektrikle çalışan bir araç yapma fikri bir süredir aklımdaydı bunun için uygun seçeneklerden en ucuzu olan 1990 model Fiat 126 Bis imi 2 ay önce 3.000.- TL ye aldım, ve benzinli motoru ile son sürüşü yaptım” Haber Justin Timberlake’in Nashville performansı beklenmedik detayla viral oldu Christina Aguilera resmen bir deri bir kemik kaldı Kubilay aşkını kumlara yazdı İlginizi Çekebilir 24 Şubat Günlüğü 15 Maddede Galatasaray Fenerbahçe’yi Kadıköy’de En Son Yendiğinde Türkiye ve Dünya Ne Haldeydi Yaramazlık da bir yere kadar