ISU Kurumsal İletişim

Eğitim Tarihi : 22 Mart 2014 [2014-03-22] Eğitim Yeri : İstanbul Üniversitesi / Bayezid Kampüsü
Kontenjan : 35 Kişi Süre : 30 Saat (3 Hafta) Cumartesi – Pazar 12:00-17:00
Amaç
Kurum imajının oluşturulması, korunması ve geliştirilmesi sürecinde hayati öneme sahip olan Kurumsal iletişim kavramının çeşitli boyutları ile aktarılması ve bu alanda uzmanlar yetiştirilmesi programın temel amacıdır.
 
Katılım Şartları
  • En az lisans mezunu olmak.
 
Sertifika Hakkında
%80 devam koşulunu sağlayan katılımcılara Istanbul Üniversitesi tarafından resmi sertifika verilecektir.
 
Eğitim İçeriği
Kurumsal İletişim bağlamında Personel Yönetiminden İnsan Kaynaklarına Geçiş

  • Toplum ve İnsandan, kurum ve insana
  • İnsan ve İletişim; Toplum ve Kurum; İnsan ve Kurum; İletişim ve Kurum
  • Kurumsal Davranışı Anlamak ve Nedenlerini Ayırt etmek
  • Kurumun en değerli kaynağı olarak insanı anlamak ve tanımak (entelektüel sermaye)
  • Kurumsal amaçların, insan kaynakları yönetimine aktarımı
  • İnsan kaynaklarının iki ucu: İşgören bulma, seçme, yerleştirme, performans değerlendirme

Kurum Kültürü ve Kurum Kimliği

  • Kültür kavramı
  • Kurum kültürü kavramı
  • Kurum kültürü tipolojileri
  • Kurum kültürünü etkileyen faktörler (İletişim, Motivasyon, Liderlik, Yönetim Süreci, Organizasyon Yapısı ve Özellikleri, Yönetim Tarzı)
  • Kurum kültürünün fonksiyonları
  • Kurum Kültürü Sembolleri-Kurum Kültürünün Oluşturulması
  • Kurum kültürünün oluşturulması
  • Kurum Kimliği kavramı
  • Kurum Kimliği Yapıları
  • Kurum Kimliğinin unsurları
  • Kurum kimliğinin etkileşim içerisinde olduğu alanlar

     

Kurum İçi İletişim ve Stres Yönetimi

  • İletişim Kavramı
  • Kişilerarası İletişim
  • Örgütsel iletişim
  • Kurum içi iletişimin önemi
  • Etkin İletişime Engeller
  • Stres kavramı
  • Stres Yönetiminde Bireysel Başa Çıkma Yöntemleri
  • Kurumsal Stresin Nedenleri
  • Stresle Mücadele Modelleri

Kurumsal Liderlik ve Ekip Ruhunun Oluşturulması

  • Her Yönetici Lider Midir ?
    • Performans Arttırıcı Liderlik
    • Liderlik Becerileri
    • Etkin Yöneticilik Becerileri
    • Liderlik/yöneticilik Modelleri
  • Kişilik Özelliklerine Göre Yönetici Profilleri
    • Duygusal Zeka ve Empatik İletişimin Liderlik Dönüşümü
    • Yaratıcı Bir Yöneticiyle Çalışma
    • Takım /Ekip Ruhu oluşturma
    • Çalışan Motivasyonunun sürdürme
    • Zamanı Etkin Kullanma
  • Kurumsal İletişim İçin Beyin Fırtınası İle Sorundan Yola Çıkıp Çözüme Odaklanma

Çatışma Yönetimi ve Problem Çözme Teknikleri

  • Çatışma Düzeyi
  • Çatışmaya Taraf Olanlar
  • Çatışmaya Neden Olan Faktörler
  • Çatışma Yönetimi Stratejileri
  • Problemi tanımlama
  • Problem çözme aşamalarını öğrenme
  • Problem çözme tekniklerinin kullanımı ve uygulanmasıyla ilgili bilgiler
  • Çözüm üretme becerilerini kazandırma yolunda bireysel yol göstericilik…
  • Problem Çözme Aşamaları

Kişisel Gelişim

  • Sözsüz İletişim ( Beden Dili, Mekan ve Mesafe, Sembolik Davranışlar)
  • Yazılı İletişim (Anlatım, Raporlama ve Etkili Sunum)
  • Görsel Anlatım
  • Etkili Dinleme
  • Geri Bildirim Nedir / Çeşitleri Nelerdir?
 
Eğitim Kadrosu
  • Prof. Dr. Ayla Okay
  • Prof. Dr. Pınar Eraslan Yayınoğlu
  • Doç.Dr. Yıldız Dilek Ertürk
  • Doç.Dr. Tuğçe Gürel Boran

Haber

İlginizi Çekebilir

https://gdetr.hit.gemius.pl/lshitredir/id=nFDgxIg39z04pJ3BaDqC1pRMPxLudruTz4I1XNvJb9v.E7/fastid=dygtetbdsrvesacqjgexzeyxexmi/stparam=wggqnkksqw/nc=0/gdpr=0/gdpr_consent=/url=https://www.casper.com.tr/?utm_medium=Radio&utm_source=Number-One-Sundu&utm_cam=Radio