Ancak yüzde 1'in çözebildiği soru

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü OECD’nin kendi üyesi ülkeler ve diğer katılımcı ülkeler ya da şehirler arasında, 15 yaşındaki öğrencilerin bilgi ve becerilerini ölçtüğü PISA testinin sonuncusunun sonuçları geçen hafta açıklandı.

Arkasında inanılmaz bir bilgi birikimi ve tasarım kabiliyeti olan PISA testi, sadece ve sadece bir temel varsayıma dayanıyor: Eğitimin amacı öğrenciye ‘eleştirel düşünme’becerisini kazandırmaktır.

Ve PISA’nın ölçtüğü şey de bu esas olarak. Yani, PISA sonucuna bakıp ‘Matematik sınavında 448 aldık ne fena’ demenin fazla bir anlamı yok. Söylememiz gereken,‘Matematik alanında eleştirel düşünme becerimiz, Şanghay’ın becerisi 613 puanken ancak 448 puan’ cümlesi.

Peki ama bizim eğitimimizin amacı öğrencilere, okulda edindikleri ve başka kaynaklardan da edinebilecekleri bilgiler ışığında eleştirel düşünceyi öğretmek mi?
PISA sınavının soruları daha önce gizliydi, bu yıl ilk kez sorular da açıklandı.

Bu soru, matematikte en yüksek beceriyi belirleyen ‘6. aşama’ sorularından biri:

‘Helen, bisikletiyle evinden 4 kilometre uzaktaki nehir kenarına 9 dakikada gitti. Dönüşte 3 kilometrelik kestirme yolu kullandı, bu yolculuğu da 6 dakika sürdü. Helen’in nehre gidip dönmekte ortalama hızı ne oldu?’

 

Sorunun doğru cevabını facebook@numberone.com.tr adresine gönderen herkese Number1 DANCE HITS cd’si hediye!!!

Haber

İlginizi Çekebilir

https://gdetr.hit.gemius.pl/lshitredir/id=nFDgxIg39z04pJ3BaDqC1pRMPxLudruTz4I1XNvJb9v.E7/fastid=dygtetbdsrvesacqjgexzeyxexmi/stparam=wggqnkksqw/nc=0/gdpr=0/gdpr_consent=/url=https://www.casper.com.tr/?utm_medium=Radio&utm_source=Number-One-Sundu&utm_cam=Radio