Türk ekibi Anadol’la Çin seddinde…
Dünyanın en ünlü klasik otomobil yarışı Pekin-Paris Rallisi Çin Seddi’nden başladı. Bu yarışta Türkiye ilk kez temsil ediliyor. Ahmet Öngün ve Erdal Tokcan 1967 model Anadol otomobili ile yarışa başladı.
Pekin’de bugün başlayan ralli, 1907 yılından bu yana yalnızca 3 kez yapılabildi. Dünyanın çeşitli ülkelerinden onlarca klasik otomobil, Paris’e gitmek için yola koyulurken, birçok Çinli de klasik arabalar önünde fotoğraf çektirdi.
Yarışa katılan Türk pilotların oldukça heyecanlı olduğu gözlendi. Moğolistan’ın en zor bölge olacağını ve burada yol olmadığı için kum tepelerinden geçeceklerini anlatan Ahmet Öngün, ilk defa çıktıkları bu rallide Moğolistan’ın ardından rotalarının Rusya, Kazakistan, Özbekistan, Türkmenistan, İran, Türkiye, Yunanistan, İtalya ve Fransa olduğunu ve 11 ülkeyi geçeceklerini aktardı.
Türk pilotlar yarışın başlangıcından sonra 15 bin kilometre yolu 37 günde kat edecek. Senelerdir Türkiye’de klasik otomobilciler kulübünün kurucuları olarak, otomobilci dostlarının geçişlerinde yardımcı olduklarını belirten Öngün, “40 yıllık dostum Erdal’a 2 yıl önce ‘geliyor musun?’ dediğimde düşünmeden ‘evet’ dedi. Her zaman bunu yapmak istiyorduk ama bu sefere nasipmiş. Ancak bunu bir sosyal sorumluluk projesine çevirmek zorunda hissettik kendimizi.” dedi. Cihan Haber Ajansı’nın sorularını cevaplayan Öngün şöyle konuştu: “Biz bunan büyük keyif alacağız ama ‘Türk halkı bundan ne kazanır?’ sorusunun cevabı olarak da eğitime bütün sponsorluk paralarının verilmesi oldu. Yani 2 milyon 250 bin TL’lik bir paradan bahsediyoruz ve bunun yüzde 25’ini kurumsaldan aldık. Bugün itibariyle 70 öğrencimiz 4 yıllık üniversite masrafını çıkarmış oldu. Bundan büyük keyif alıyoruz.” Öngün, Anadol’un her yerini gözden geçirdiklerini ve yolda bırakmayacağını umduklarını da söyledi.
ÜRETTİĞİ ANADOL İLE 40 YIL SONRA RALLİYE KATILDI
Erdal Tokcan ise, 40 yıllık arkadaşı ile birlikte bugün yola çıkacaklarını belirterek, heyecanın son dorukta olduğunu ve kazasız belasız Paris’e varmayı umduklarını kaydetti. “Anadol, bugüne kadar Türkiye’de üretilmiş yegâne Türk markası. Bu araç da 1967’de üretime başlandığı ilk sene üretilmiş. Ben de mühendisim ve profesyonel hayatıma bu fabrikada mühendis olarak başladım.” diyen Tokcan, “Dolayısıyla benim için ayrı bir nostaljisi var. O dönemlerde ürettiğimiz arabayla 40 yıl sonra yarışma çok heyecan verici. Yolda bırakmaması için 130 kalem yedek parça aldık yanımıza. Motor ve şanzıman hariç büyün hasar görebilecek yerlerin yedek parçaları var. İnşallah değiştirmek zorunda kalmayız.” şeklinde konuştu.
Sadece Adadol’un start alışını görmek için işi gücü bırakıp California’dan gelen Selim Dinçer adlı Tük ise, Anadol’un Türk insanının iş gücüyle ortaya çıkmış Türk markası olmasının özel bir önem taşıdığını dile getirdi.